|  |   -  -   -  
      
	    Сказки
	
	   
	 
  		  Сказки. Среди повествовательных жанров белорусского устно-поэтического творчества шириной охвата жизненных явлений, глубиной обобщения, яркостью созданных образов выделяются сказки. Очень разнообразны сюжеты белорусских сказок: о животных и птицах, о фантастических чудовищах и непобедимых силачах, о сообразительном крестьянском сыне Нестерке и ненасытных кровопийцах-баринах, о хитреце-воре и о слугах культа, о мудрой девушке и языкастой жене и пр. У белорусских сказок очень много общего со сказками других народов, в особенности славян, но в тоже время они обогащают сказочный эпос славянских народов новыми сюжетами, идеями, образами.
 Многие сказки прочно сохраняются в народном репертуаре и по-прежнему играют важную роль в воспитании детей.
 
 ЯК СЕЛЯНІН ЗРАБІУСЯ ПАМОЧНІКАМ ЦАРА
 
 Аднойчы рубіў мужык ля дарогі дровы. Была зіма, а ў яго не было рукавіцаў. Рукі мёрзлі, але трэба было зарабіць на хлеб. Па дарозе міма ехаў цар, які ўбачыў, што чалавек у мароз голымі рукамі сячэ дровы. Цар сказаў астанавіць коні і падышоў да чалавека.
 
 — Ці ж тыя пяць не могуць гэтым семяром адпачыцьдаць? — запытаў цар.
 
 Чалавек спачатку разгубіўся, а потым сцяміў, іііто цар гэтым хацеў сказаць, і адказаў:
 
 — Маглі б тыя пяць даць адпачынак семяром, але трыццаць два не дазваляюць.
 
 Цар задумаўся над адказам мужыка, нічога не кажучы, паехаў у свой палац.
 
 У палацы цар доўга думаў, што азначае адказ чалавека, але нічога не выдумаў і загадаў прывясці таго чалавека да сябе.
 
 Той, перапужаўшыся, стаяў перад царом, які запытаўся, што азначае яго адказ і ці зразумеў ён яго пытанне.
 
 Чалавек адказаў:
 
 — Тваё пытанне зразумеў так: пяць—ёсць летнія месяцы, а сямёра — эімнія. Але ўлетку няма сілы таго зрабіць, што за зіму з ясі — таму я і казаў, што трыццаць два не дазваляюць, бо чалавек мае 32 зубы.
 
 — Так,— цар адказаў,— віжу, што ты разумны і таму не будзеш болей дроў сячы, а будзеш маім памочнікам.
 
 
   
	    
            
	    
	
 
  
   © Национальная академия наук Беларуси, 2011
 	  
     |  |